Pierwszy biznes jest tak samo cenny jak pierwsze dziecko. I chociaż jesteś podekscytowany, każdy krok wykonujesz ostrożnie, aby nie popełnić błędu. Dlatego tak wiele decyzji dotyczących pierwszego biznesu trzeba planować. Jednak decyzja o wyborze lokalizacji to jeden z pierwszych czynników biznesowych, który mimo że jest niezbędny, na początku bywa zapominany.

Trzeba pamiętać, że wymarzony projekt nie jest wirtualnym złotym pucharem, który można zdobyć niezależnie od lokalizacji. Jeśli jednak wybierzemy ją mądrze, lokalizacja może stać się czynnikiem sukcesu.

Oto osiem punktów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca na siedzibę pierwszej firmy.

Rozwiązania i dostawy

Kluczowym czynnikiem jest sposób prowadzenia pierwszej działalności. Rodzaj produktu, produkcja i dostawa mogą wiązać się z określonymi wymaganiami, które można spełnić tylko w metropolii. Dlatego przed poszukiwaniem miejsca na siedzibę firmy należy spisać wymagania dotyczące produkcji pierwszego biznesu.

Na przykład, jeśli zamierzasz dostarczać usługi cyfrowe, małe miasto lub metropolia nie będą miały znaczenia. Jeśli jednak chodzi o markę odzieżową, chciałbyś być blisko tkaczy, krawców, doręczycieli i odbiorców, co czyni metropolię idealną.

Wpływ demografii lokalnych odbiorców

Ponieważ większość osób uważa sprzedaż produktów przez Internet za najlepszy pierwszy biznes do rozpoczęcia, demografia lokalnych odbiorców staje się nieistotna. Nie jest to jednak prawdą w przypadku handlu detalicznego. W takim przypadku miejscowość staje się priorytetem numer jeden, ponieważ demografia odbiorców zadecyduje o powodzeniu pierwszego biznesu.

Wybierając lokalizację, trzeba się upewnić, że demografia lokalnej publiczności odpowiada grupie docelowej. Powinni oni być skłonni do zakupu produktu za oferowaną cenę. Kolejną rzeczą, na którą należy uważać, jest to, że lokalni mieszkańcy nie powinni mieć problemu z usługami, nawet jeśli ich nie sprzedajemy. Jeśli któraś z naszych praktyk nie jest zgodna z mentalnością i przekonaniami lokalnej publiczności, pierwszy biznes może zakończyć się niepowodzeniem.

Konkurencja

Konkurencja może być dla wielu osób czymś złym, ale w przypadku pierwszego modelu biznesowego ma też wiele zalet. Istniejąca konkurencja pozwala zdobyć ugruntowaną pozycję w miejscu, gdzie docelowi odbiorcy są już świadomi i wyedukowani na temat oferty. W takiej sytuacji dobre oferty są więcej niż wystarczające, aby przyciągnąć sprzedaż.

Można też dążyć do wprowadzenia pewnego rodzaju oferty dostępnej w metropolii do małego miasta z niezagospodarowanym rynkiem. To, w jaki sposób zdecydujesz się stawić czoła konkurencji w swojej pierwszej firmie i skorzystać z niej, pomoże Ci w podjęciu decyzji o wyborze lokalizacji.

Kredyty na założenie pierwszej firmy

Większość ludzi polega na kredytach, aby założyć swoją pierwszą firmę i zgromadzić gotówkę. Chociaż lokalizacja nie ma nic wspólnego z oficjalnym zatwierdzeniem kredytu, gotowość i nastawienie instytucji finansowych mogą się różnić w zależności od miejsca.

Czasami łatwiej jest uzyskać pierwszy kredyt na działalność gospodarczą w metropolii, ponieważ banki są przyzwyczajone do udzielania kredytów w dużych miastach i chętnie ich udzielają. Czasami jednak może się to okazać nieskuteczne z powodu zbyt dużej liczby wnioskodawców. Ponadto metropolie mogą być lepszym miejscem do uzyskania dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej, ponieważ można wziąć udział w wielu imprezach bez konieczności odbywania długich podróży w celu zdobycia rozgłosu.

Korzyści z innych firm

Czy Twoja pierwsza firma może czerpać korzyści z działalności innych firm? Jeśli tak, to jakiego rodzaju i w jaki sposób?

Mądrym posunięciem jest poznanie docelowej grupy odbiorców i ich potencjalnej lokalizacji w pobliżu. Wiele rozwiązań dla pierwszego biznesu wynika z potrzeb potencjalnego rynku. Na przykład sklepy budowlane w pobliżu szpitali i szkół, stoiska z kawą i herbatą, food trucki w okolicach biur, szpitali, centrów handlowych, sklepy papiernicze w pobliżu szkół. Rodzaje firm, z których można skorzystać, oraz miejsca, w których można je znaleźć, powinny wskazywać, czy metropolia lub małe miasto będą odpowiednie.

Infrastruktura

Ponieważ metropolie są ośrodkami biznesowymi, można w nich znaleźć doskonałą infrastrukturę i usługi na różne sposoby.

Można na przykład wynająć chatę na jeden dzień na pierwszą transakcję biznesową lub wynająć kilka stolików dla małego zespołu, nie martwiąc się o media, czystość itp. Możliwości wynajmu powierzchni biurowych jest wiele i są one różnego typu i w różnych budżetach, co nie jest dostępne w małych miastach. Wymagania infrastrukturalne Twojej pierwszej firmy powinny podpowiedzieć Ci, która lokalizacja będzie dla Ciebie odpowiednia.

Koszty mediów, stawki czynszu, kaucje

Jednym z najważniejszych czynników decydujących o założeniu pierwszej firmy jest budżet. Nie można niczego zrobić, wykraczając poza niego, dlatego służy on jako ograniczenie. Ponieważ w małym mieście ceny wszystkiego różnią się od cen w metropoliach, porównanie cen staje się koniecznością w pierwszym biznesie. Porównanie powinno obejmować ceny wszystkich elementów, takich jak surowce, koszty produkcji, wynagrodzenie zespołu, koszty podróży, dostawy, czynsz, kaucje, energia elektryczna itp.

Zespół

Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na wybór lokalizacji dla pierwszego biznesu jest jakość i dostępność zespołu. Niektóre firmy mogą być prowadzone zdalnie, inne nie. Może się zdarzyć, że będziemy potrzebować kilku osób do pomocy także w trybie offline.

W zależności od wymagań pierwszego biznesu, trzeba szybko dowiedzieć się, gdzie znaleźć odpowiednich kandydatów. Ogólnie rzecz biorąc, metropolie są lepsze do zatrudniania pracowników, ponieważ większość specjalistów przenosi się z małych miast, aby znaleźć pracę w dużych miastach.

Werdykt: małe miasto kontra metropolia

Odpowiedź zmienia się dla każdego, w zależności od pierwszego planu biznesowego.

Przed podjęciem decyzji należy zrozumieć wszystkie swoje wymagania, plany, cele, działania itp. oraz porównać dostępne rozwiązania. Wszystkie powyższe punkty odgrywają istotną rolę w podjęciu decyzji, czy siedziba firmy powinna znajdować się w metropolii, czy poza nią, co oznacza, że jeden powód nie wystarczy. Należy przemyśleć wszystkie kwestie i sporządzić listę za i przeciw, aby rozważyć swoje opcje.

A więc, co miało większe znaczenie w Twoim porównaniu małego miasta z metropolią, jeśli chodzi o Twój pierwszy biznes? Napisz komentarz poniżej!


Bio autora

Edward jest entuzjastą pomagania firmom, zwłaszcza lokalnym, w nawiązywaniu bardziej osobistych relacji online z ich klientami i potencjalnymi klientami. Chociaż handel i badania rynkowe są jego mocną stroną, jego wiedza z zakresu finansów jest jak dodatkowy urok jego referencji! Jest geniuszem finansów!